Icon Icon Icon

  TRUDNE PYTANIA I ODPOWIEDZI - FAQ


  • Jak aktywować powiadomienie o rezerwacji na telefon komórkowy ?

    Aktywacji dokonuje na nasze życzenie pracownik biblioteki.

  • Mam kartę biblioteczną ale nie otrzymałem PIN-u jak można go uzyskać ?

    Na karcie bibliotecznej znajdują się dwie liczby. Pierwsza sześciocyfrowa jest numerem karty, druga dziewięciocyfrowa właśnie PIN-em. Przykładowo na karcie mamy nadrukowane: NR 000011 --- 222233334. Numer karty to 11, PIN - 222233334. W przypadku logowania na stronie internetowej nie jest konieczne wpisywanie zer poprzedzających właściwy numer karty.

  • Czy można aktywować na jeden telefon komórkowy trzy konta biblioteczne ?

    Niestety taka operacja nie jest możliwa. System powiązuje numer telefonu tylko z jedną kartą biblioteczną.

  • Kiedy następuje zablokowanie karty bibliotecznej ?

    Blokada programowa zostaje nałożona automatycznie w przypadku przetrzymania jednej pozycji powyżej 7 dniu, lub w przypadku przetrzymania powyżej 2 pozycji. Blokada WEB (można wypożyczać książki, filmy czasopisma, nie można korzystać z darmowego dostępu do internetu) zostaje nałozona w przypadku wykrycia działania niezgodnego z regulaminem np. instalację programów komputerowych.

  • Zgubiłem kartę co muszę zrobić ?

    Należy bezwłocznie skontaktować się (osobiście lub telefonicznie) z najbliższą placówką biblioteczną. Zablokowanie zgubionej karty zapobiegnie wypożyczeniu przez inną osobę (znalazcę!) na Państwa konto ksiązek. Otrzymanie nowej karty wiąże się z poniesieniem opłaty w wysokości 10zł (5zł w przypadku dzieci i młodzieży).

  • Ile można maksymalnie zrobić rezerwacji ?

    Ilość zarezerwowanych pozycji na dzień dzisiejszy nie jest objęta żadnym limitem.

  • Czy można zarezerwować książkę aktualnie nie wypożyczoną ?

    Zamawianie - tak nazywa się ta operacja, jest aktywne po godz. 20 każdego dnia oraz przez całą sobotę i niedzielę. Możemy zamówić maksymalnie, łącznie 3 pozycje.

  • Czy można oddaną książkę pożyczyć ponownie tego samego dnia ?

    W programie jest nałożona blokada która uniemożliwia takie operacje.

  • W jakim przypadku nie można przedłużyć terminu zwrotu książki ?

    Zmiana terminu zwrotu książki (prolongata) jest możliwa jeżeli nie został już przekroczony termin i jeżeli na daną pozycje nie ma rezerwacji.

  • Czy można oddać książki bez karty bibliotecznej ?

    Tak. W przypadku zwracania pozycji karta nie jest niezbędna.

  • Czy można ten sam tytuł zarezerwować we wszystkich wypożyczalniach ?

    Nie stosujemy tego rodzaju ograniczeń.

  • Czy aby korzystać z komputera z dostępem do internetu znajdującym się w wypozyczalni trzeba posiadać kartę biblioteczną ?

    Dostęp do bezpłatnego internetu jest uwarunkowany posiadaniem karty bibliotecznej (bez nałożonych blokad!)

  • Jaka jest wysokość kary za przetrzymanie książki ?

    Program automatycznie nalicza kary za takie pozycje. Wyniesie ona 10gr. za każdy dzień (soboty i niedziele również). Kara zaokrąglana jest do pełnych złotych.


   Aktualizacja strony: 17.09.2017 | Czas generowania strony: 0.0003 | Kontakt:
Jesteś naszym 1534732 Gościem od dnia uruchomienia strony - 12.06.2005